10-01-01 新的一年 NewYear




二零零九年十二月三十日
2009-12-30

我又骗了父母亲了
I cheat my parent again
又骗他们说和同学去云顶
Cheat them say and school friend go Genting
其实是和我喜欢的人去
Actually is and my lover go
因为让他们知道 他们一定不会给我去
Because let they know must dun let me go
只好用骗来隐瞒他们这个事实
Just can cheat them for this deed

一大早就准备了一切
So early prepare all things
等带你信息来才出发
Wait your message only then go out
结果是等到屁股痛一直坐在那边等待你的出现
Wait you so long time my buns also achy and sit at there wait u come
看到你了 我们要出发了
You are appear We want start going
到达云顶 没完房间了
Bring up Genting No more room again

只好听你的提议和你下马六甲
Only can hear your idea go to Melacca
钱还真多 而且时间还是很紧密那种
Money are many And the time also very close
从云顶 到 吉隆坡 再坐 轻快铁 去巴士总站 买票去马六甲
Start from Genting to KL then use LRT to Bus Station buy ticket
只知道到了马六甲 天空已经是深夜了
Juz know at Melacca The sky is dark already

第一次去马六甲
First time go Melacca
就只是在你宿舍睡觉而已
Only sleeping in your dormitory
和看看你玩你的游戏 "奇幻西游"
And see u play your game "FSY Online"
晚上和你出去吃 结果我什么也没入口
At Night go out with u eating The result I no eat any things
不是我不想吃 而是我真的不懂要吃什么
Not I dunwan to eat is I dunno want eat what
晚上 睡觉 你的肚子还在疼痛
At night your belly is pain
结果 你睡在那张床上 我就坐在另外一边不敢去睡
The result u sleep on the bed Me only sit at another side scare go sleep beside u
好惊讶 我睡睡下 你上来和我一起睡
Very surprise I sleep to a half and u come up sleep together with me
一起拥抱 一起亲亲 好甜蜜的夜晚
Hug together Kiss together Very sweet at night


二零零九年十二月三十一日
2009-12-31


在这天下午
In this afternoon
你一个人出去了 叫我等你回来
U one person go out Tell me wait u come back
我就自己一个人在你房间 打算下载我的游戏玩
Then me one person in your room Wanna download my game playing
可是下载了三次 还是开不到来玩
But download three time already also cannot open the game
突然 肚子痛了起来 使我整个人全身无力
Sudden my belly is pain Make my body no have power to move
躺在床上 一动也不动
Lie down on the bed No have move
从昨天 到现在 什么东西也没吃
From yesterday until now what also no eat
把自己搞到这样 真是自己拿来的
All also my self make like that
肚子很痛 我开始的慢慢流下了眼泪
Belly very pain My tear is starter slowly flow out
好想你快点回来 可是你还没回来
Thought you fast come back But you no have come back
妈妈来电时 还要装着无所事事 把肚子的痛给掩盖掉 接听电话
This time my mom is calling I install my belly no have pain listen the phone
觉得自己好可怜
I feel I very pitiful

你终于回来了
Finally you came back alreary
我还是爬在那床上 你买了东西给我吃
I also is on the bed and u buy some things let me eat
可是我已经全身无力了
But me is no have power to move
看你喂我吃饭 还弄一块一块的肉来喂我
Looking you feed me eating also make some small meat feed me
慢慢的给我喝水 我感觉自己很幸福
Slowly give me drink water I feel very blessedness
本来还想带我去倒数的你
Originally you wanna bring me go count down
因为我而没去倒数 我真的很抱歉
Because me cannot go count down I very sorry about that




二零一零年一月一日
2009-01-01

新的一年
New Year
就是今天我要回吉隆坡了
Today is my go back KL day
而你晚上也要回柔佛出席你哥哥的喜宴
And u also wan go back Johor attends your brother wedding day
今天我们就要分开了
Today we want separate

也就在今天 你叫我自己回去
Also in this day You call me go back my self
我很伤心 我就自己下楼去了
I very sad I go down bottom floor
不是我不出那个门口而是我不懂要怎样开那个门
Not I dunwan go out the door Is I dunno how to open the door
只好坐在后面的垃圾桶旁边
Juz sit at behind and nearby the rubbish bin
我看见你跑了下来找我
I see u come down find me
我很感动 也在那一刻来电给我
Im very affected and on that time u also got call me
我很伤心的信息告诉你我在哪里
I very sad to send meassage let u know me at where
你总于看到我了 你好快的跑上楼
You finally found me You so fast run up
我也慢慢的走上去 上到去
And me also slowly go up At there
好不幸 你的室友带着女朋友回来宿舍
Very unlucky your roommate and his girlfriend come back dormitory
就像是赶着我走一样
Same like expel me

我离开你的宿舍了
I leave your dormitory
和你一同走路去拿你的车
And you walking to take your car together
路上还看见四脚蛇在泡澡
On the way we saw the lizard in the water soaking-bath
拿了你的车 我们一起去吃东西
Take your car already We go eat together
感觉你是带我去兜风多过找吃的
I feel u is bring me catch the wind more than go find restaurant to eat
吃饱后 我真的饱到肚子痛 你载我到巴士总站
Finnish eating I really as full as belly pain You carry me to the Bus Station
我下车 进去看了看 再去看看你
I go out the car Go in the Bus Station And than back to see you
看见你坐在哪里吸烟 拿着电话
See you sit at there smoking taking the hand phone
好凶的语气叫我走开
Very angry mood to call me get out
在那一刻 我的心很痛
This time Im very sad
同时也很生气你那样对我
And very angry you such to me
这是我不敢相信的 可是那就是事实
I cannot believe it but that is true

买了票 我要回了
Have buy the ticket I wanna back already
我把座位的号码看错了
I see wrong the sit number
我真的个笨蛋 我一直看着窗外的你
I is fool I always looking outside window saw u
我好不舍得你 我真的很想再看见你
I very does not give up you I very want to see u again
和你在一起 我很开心
With u together I very happy
可是开心的时光总是要过去
But the happy will pass

在巴士上我不禁的流出眼泪
In the bas Me is crying
又不想给旁边的人看到我哭
But also dunwan give people know me is crying
只好忍住 看着时间 看着外面的风景
Only can gulp it and looking the time and looking outside the scenery
又想起你
Miss you again

亲爱的 等我 我放假会去找你
My dear wait me I will go find you when me holiday
不要离开我 我爱你
Dun leave me I LOVE YOU




My Vocabulary

achy - 疼痛的

dormitory - 宿舍
blessedness - 幸福
separate - 分开的
roommate - 室友
expel - 赶走
gulp - 忍着

No comments:

Post a Comment